سایت پرسشنامه

سایت انواع پرسشنامه

سایت پرسشنامه

سایت انواع پرسشنامه

کلمات کلیدی

پاورپوینت

پرسشنامه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی اعتماد مشتری

پیشینه تحقیق مبانی نظری اعتماد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی اعتماد در کارکنان

پیشینه تحقیق مبانی نظری اعتماد در سازمان

پیشینه تحقیق ومبانی نظری ارزیابی عملکرد

پیشینه تحقیق ومبانی نظری اتوماسیون اداری

پیشینه تحقیق ومبانی نظری ابهام نقش

پیشینه پژوهش ومبانی نظری رضایت مشتری

پشینه تحقیق ومبانی نظری پیش بینی واردات برنج

پاورپوینت معماری مدرسه خان شیراز به همراه پلان مدرسه خان شیراز

پاورپوینت مجموعه استاندارد های گروه نقشه کشی ساختمان و بتن ریزی

پاورپوینت استاندارد های گروه نقشه کشی ساختمان و بتن ریزی

استاندارد های گروه نقشه کشی ساختمان و بتن ریزی

پاورپوینت شهرک مسکونی فردیس

شهرک مسکونی فردیس

کاروانسرای حسین خانی همدان

پاورپوینت کاروانسرای حسین خانی همدان

پاورپوینت مرمت ابنیه کاروانسرای حسین خانی همدان

پاورپوینت با مرمت ابنیه کاروانسرای حسین خانی همدان

پاورپوینت آشنایی با مرمت ابنیه کاروانسرای حسین خانی همدان

پرسشنامه زمینه یابی خودادراکی پی ریت منداگلیو (PMSPS)

منداگلیو (PMSPS)

مقیاس زمینه یابی خودادراکی پی ریت منداگلیو (PMSPS)

زمینه یابی خودادراکی پی ریت

آزمون زمینه یابی خودادراکی پی ریت منداگلیو (PMSPS)

پرسشنامه سبک هویت برزونسکی

پرسشنامه اندازه گیری حافظه آینده نگر و گذشته نگر

مقیاس اندازه گیری حافظه آینده نگر و گذشته نگر

بایگانی
  • ۰
  • ۰

پیشینه تحقیق مبانی نظری اعتماد سازمانی

پیشینه تحقیق مبانی نظری اعتماد سازمانی

دانلود پیشینه تحقیق مبانی نظری اعتماد سازمانی

پیشینه تحقیق مبانی نظری اعتماد سازمانی
پیشینه تحقیق
 مبانی نظری
 اعتماد سازمانی
پیشینه
 تحقیق
 مبانی
 نظری
 اعتماد
 سازمانی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

اعتماد در سازمان از عناصرکلیدی و اثربخش در سازمان به حساب می آید زیرا مشارکت و همکاری اثربخش را در سازمان ممکن می سازد. اعتماد در سازمان ها باعث رفتار شهروندی سازمانی، تعهد سازمانی، رضایت شغلی و ماندگاری کارکنان خواهد شد. اعتماد موضوعی میان رشته ای محسوب می گردد و از رشته هایی مانند روان شناسی، روان شناسی اجتماعی و جامعه شناسی سرچشمه می گیرد. موضوع اعتماد از رشته های دیگری از جمله حقوق، علوم سیاسی و رفتار سازمانی نشأت می گیرد.

 

مفهوم اعتماد

اعتماد کلید اصلی برای روابط بین فردی در زمینه های گوناگون به شمار می رود. اعتماد دانش یا عقیده ای به شمار می رود که اعتماد شونده انگیزه یا محرکی دارد که موجب می گردد عملی را که متعهد به انجام آن است به انجام برساند. اعتماد را می توان یک امر نسبی به شمار آورد، زیرا اعتماد بستگی به این دارد که یک فرد به چه میزان فرد دیگر را قابل اعتماد بداند و این به نظر افراد بستگی دارد. اعتماد مفهومی پویا می باشد و به کنش متقابل عوامل گوناگونی بستگی دارد که ممکن است بر ایجاد مدلی برای اعتماد تأثیر گذار باشند. میر معتقد است که اعتماد یک فرد به آسیب ناپذیری او در مقابل اقدامات طرف دیگر، مبتنی بر این است که اعتماد شونده اقدامی انجام نخواهد داد که به ضرر اعتماد کننده باشد. شاو اعتماد را به  عنوان اعتقاد به این که ما برای رسیدن به آرزو ها و انتظاراتمان به دیگران وابسته هستیم تعریف می کند. روتر اعتماد را به عنوان انتظارات کلی که ما می توانیم به گفتارها و وعده های دیگران تکیه کنیم تعریف می کند. چارلتون معتقد است که رهبران به کارکنان خود اعتماد می کنند، برای این که کاری را که می خواهند به انجام برسانند انجام دهند (مارتینز، ۲۰۰۲: ۷۵۶-۷۵۷).

مکانیزم های کنترل و اعتماد می توانند در توسعه کارائی و اثربخشی سازمان ها مکانیزم هایی مکمل یکدیگر باشند. وجود جو اعتماد در سازمان میتواند باعث گردد که کارکنان و مدیریت به طور وسیع و فراگیری با همدیگر همکاری کنند و برای دستیابی به اهداف تلاش کنند. در سازمانی که اعتماد کمی وجود دارد از انضباط در کارها خبری نمی باشد. تعهد در کارکنان پایین می باشد، کنترل سلسله مراتبی در بالاترین سطح خود قرار دارد، عملکرد و بهره وری کارکنان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و استرس و بدگمانی در سازمان امری شایع و متداول خواهد بود. سطح پایین اعتماد باعث می گردد ارتباطات باز و صادقانه در سازمان از بین برود و این باعث می گردد که تصمیمات نیز در سازمان از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشند. در این سازمان ها کارکنان از مطرح کردن ایده ها و نظریات خود پرهیز می کنند، زیرا آن ها نگران آنند که مبادا طرح ها و نقشه های آن ها با شکست و ناکامی مواجه گردد (بیرد و آمند، ۱۹۹۵: ۱۸).

 

 


1. Mayer

2. Rotter

 Martins

دانلود پیشینه تحقیق مبانی نظری اعتماد سازمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی